2010-11-08

Idag har jag funderat å funderat, i vanlig ordning.
Undrar ibland varför vi människor är så komplicerade och varför vi är så känsliga.
Varför vissa tänker på ett sätt å varför andra tänker på ett annat sätt.
Jag förundrar dom som har kommit långt i sin själinsikt, dom som vet vad dom står för, vad dom tycker å vad deras sanningar är.
Jag avundas dem å försöker så in i bombens att ha en klar linje, med vad jag tycker, vad jag står för.
Man måste ha en balansgång oxå, för den dagen jag har full insikt om det vill jag oxå kunna acceptera och respektera andras val och tänk utan att tycka att dom är konstiga eller har "fel" tänk.
Ett av mina mål här i livet är att verkligen in på djuet respektera och acceptera alla andra för vad dom är, och står för.
Det är så svårt.
Jag vill och jag försöker.

Ett annat mål jag har är att försöka vara så ärlig som möjligt ialla relationer. Säga vad jag tycker utan att vara rädd för vad man får för gensvar.
Men det är åxå jättesvårt, det är så lätt att trampa på nån utan att det är ens mening.

Det här är saker som säkert tar lång tid av sitt liv för att lära sig, om man ens gör det.
Jag vill ha en 100 årings insikt men en 20 årings fysika ålder :)

Ne nu väntar jag på min tidiga födelsedagspresent...
Den kommer det kanske bild på senare.

Imorgon är det jag som jobbar...å onsd, å tors, å fredag... Lär ju vara så gott som död, men det är nyttigt för mig...

Sköt om er.
Pöss

Inga kommentarer: