2009-02-17

Fy vale mig.

Idag har vi varit på ip å åkt pulka, ronja insåg ÄNTLIGEN hur en stjärtlapp fungerar.
Theo är så duktig å går upp å åker ner, går upp å åker ner, utan hjälp, han tyckte det var så kul så han åket fikade inte ens med oss, sen vart ronja lite tjurig så vi åkte hem. Tina var med oss å åkte pulka, det var kul.

Sen åkte vi hem då kom pappa hit å fikade, som vanligt fick barnen varsitt ägg. Ronja sa för två veckor sedan. Morfar ägg.. så det är hans nya smeknamn (kinderägg)

Sen kom Niklas hem då åkte vi ner å åkte skridskor vid "torget" vette fan vad det heter. Malin å Emil var med. Theo åkte skridskor utan back, han var duktig. När vi kom hem sa han: det var jobbigt att åka skridskor.. haha. Första ggr jag hör honom säga att nått var jobbigt. Men han är uppe i varv nu ialla fall, verkar inte spela nån roll hur mycket man än hittar på med honom, han är outröttlig...
Han är alldeles för lik mig, stackarn, rastlös å full med nrj ( det där med nrj på mig, har avtagit mycket sen jag fick barn)

Barnen har badat nu. Å snart ska dom sova, imoron e det dagis igen så skönt.

Jag ska följa med mamma och kolla på en lägenhet som hon blivit erbjuden.. tydligen vid backen uppför kyrkan eller nått....

Ne ska hjälpa niklas med kidsen nu, dom gick upp så tidigt imorse så dom ska få sova lite tidigare idag...

Puss å kram

Inga kommentarer: