2009-03-02

I kryssningens tecken.

Var ju på kryssning igår tills idag.

Bussresan dit gick bra (Ronja var lite rädd, men somnade tryggt i min famn)
Sn var det en evig väntan... vi väntade å väntade å väntade.
Sen fick vi komma på båten.
Vi började med att äta en tre rättesmiddag.
Det tog 2-3h.. ungarna tyckte väl inte att det var sådär jättekul att sitta å stirra på maten så länge, men det gick.
Vi handlade på taxfreen sen, mamma bjöd oss på en varsin parfym å lite whiskey till Niklas... Min snälla mamma :-) Det vart lite cigg å godis oxå såklart.
Klockan var då ca 21, vi gick till bollhavet, lovade ungarna... Där hade dom skoj, men dom började bli trötta så gick ner till hytten, vid tio sov dom...
Jag gick upp å spelade lite me anita å mamma,sen gick jag ner å la mig.

Min mupptelefon hade bytt tid till finsk tid, och jag hade varit duktig å ställt larmet till frukosten
Så kl halv nio ringde larmet (frukosten var till tio) Men va fan... kl var halv åtta svensk tid, så vi gick upp en hel timme tdigare i onödan.
Jag messade mamma, så väckte henne. Hon kom till våran hytt, då hade dom gått å lagt sig vid fem på morgonen så dom var lagom pigga.

Haha. När det gällde mamma å anita så gick båten i alkoholens tecken :-)

Frukosten var ok.. barnen var lite uttråkade, men det förstår jag...
Vi gick till bollhavet efter det där var vi en kort stund.. sen gic vi upp å tittade på per... :P Jag å Niklas delade på en öl, å ungarna på lite cola.
Sen vart det dans för ungarna.. sen avstigning.

På bussen hem slocknade båda ungarna, dom var färdiga..

Men jag måste säga att det gick över förväntan med ungarna, även fast det inte är ett drömställe att ta med ungarna till, men nu vet jag ialla fall att jag inte vill ta med barnen på semester när dom är såhär små.... :P hahaha.
Theo är nog alldeles lagom ålder, men Ronja e nog på gränsen till för liten, men ungarna hade kul å jag tycket det var skönt att få komma iväg :-)

Så det vart väl 4 st T:n för den resan :P

Det är skönt att ha kommit hem ialla fall, ungarna e lite svårsövda bara, ingen av dem sover ännu.!

Inga kommentarer: