2009-03-30

Just det..

Har en glad nyhet att berätta..
Ringde a-kassan idag.. just nu går jag på min gamla period som jag hade sist 2004 å den är baserad på mitt gamla jobb som då var 68% eller nått sånt.. Dom dagarna var nästan slut så när jag började på akassan kom dom på att jag skulle få 150 dagar till av den perioden eftersom jag har två barn under 18. Så jag fick 150 dagar till men på 70%.. så det innebär att jag får ut 5200kr i månaden... det täcker inte ens hyran..

Nu ringde jag för att jag "bara" har 70 dagar kvar.. jag ville veta om dom kunde göra ett beslut angående nästa period... (den som jag har rätt till eftersom jag har jobbat efter 2004)
Å i telefonen sa hon att jag var beviljad den perioden när min period är slut..
Det kommer nog innebära att jag får ut ialla fall uppskattningsvis 8000kr i månaden.. kanske mer... ska bli underbart om jag fortfarande är arbetslös....
Så där föll en sten från hjärtat..

Har ju funderat på om jag ska börja plugga bara för att få ekonomin å gå runt.
Men nu kämpar jag för ett jobb i stället..... skönt.

Ne nu ska jag sätta mig å fundera på min bil lite grann....
Sköt om er

Inga kommentarer: