2009-03-22

Nu har vi varit på tippen, vad mycket folk det var, e det det enda söndagsnöjet som finns på denna jord??? haha, skoja bara, det esäkert för att våren kommit lite grann å folk rensar ut, men vi fick till och med köa för att få en plats, det funkade ganska bra med barnen, tills vi skulle lämna kärran, då fick theo utbrott..

Det forsatte hemma oxå...
Vi åt lunch å han skulle ha ett helt glas mjölk, jag förklarade för honom att han inte kommer orka dricka upp det, jo det skulle han minsann visste orka, så hn fick det mot att han inte fick gå i från bordet förens han druckit upp allt.
Han orkade inte precis som jag misstänkte, så han fick sitta kvar vid border, oj vad arg han var, tillslut satt han under bordet å skrek... när det hade gått 15 min gick jag å kissade, sen ser jag att dörren går upp då kommer han in med mjölken å ställer sig å dricker upp den...
1-0 till mamma ;) så då fick han gå å göra vad han ville..

Ska väl ut sen en sväng tror jag, kanske ska slänga på lite kaffe å göra iordning lite saft å gå ut till lekparken...
får se...

Ja just det, Ronja spydde en gång inatt... vi hörde henne dricka vatten sen hostade hon massor å spydde....
Så vi la en madrass där inne för att vi var säkra på att hon skulle spy mer...
Niklas sov där till 3 sen gick jag in vid 5, då hade hon fortfarande inte spytt, så då var det över, antingen var hon magsjuk eller så satt hon i halsen, hon har ju väldans problem med sin hosta, vi ger henne astmamedicin men inte så rgelbundet, så har inte ftt bort hostan, eftersom jag inte tror att hon har astma, jag tror att hon bara får längre hosta när hon hostar, för hon e pigg å glad för övrigt, hon e inte allergisk mot något å reagerarinte på nått speciellt..

Suck vad mina tangenter är utslitna (på laptopen) när jag skriver så funkar inte vissa bokstäver ibland, så därför tappar jag bokstäver ibland, plus att mellanslaget hakar sig åxå,.... iriiterande

Inga kommentarer: