2009-04-12

Efter ett par veckors glädje så har jag hamnat där igen..

Fy fan..
Jag insåg idag att jag INTE betalat csn, eftesom det e ganska nytt för mig.
jag kastade mig in på kontot å såg att jag bara hade 500kr kvar. Räkningen kostade 591...
Kul.
Ringde systra, fick låna en hundring.. Nu till kruxet, det var allt vi hade å leva på till nästa måndag.. så vad ska jag göra nu, hur ska jag kunna handla mjölk, fil, bröd??
Jag ringde mamma (mot min vilja) är skyldig henne 3000kr... HATAR att låna, men vi har haft det så piss ett tag + att jag lånat till dyra saker så som katalysatorn till bilen tex. (mamma vet att hon får igen dom eftersom jag kommer få en stor summa pengar snart) men det är inte det som är grejen.... Jag hatar att låna, jag känner mig så värdelös.
Å denna månad har jag ändå varit duktigt anser jag, jag har inte handlat något dyrt till mig/familjen.
om vi inte klarade oss denna månad nästan, hur fan ska vi klara oss 4 månader framåt när niklas får 83% av lönen??
jag skiter snart i allt. Jag orkar inte mer.
Nu kommer min bil kosta (kanske säljer den ialla fall, jag orkar inte, hur mycket jag än älskar den bilen)

Emmaljungan åker ut på annons trots att jag vill ha kvar den, har inte råd, niklas radiostyrda bil åker ut på annons åxå.
Ska kolla igenom lite hemma å kolla om jag kan kränga nått imorgon, jag orkar inte mer.
Jag har dessutom betalat av extra denna månad på skulder för att jag visste att det skulle bli pissit sen, men HUR fan kan jag missa EN räkning... Jag har aldrig missat nån innan, dessutom har jag hört att dom e snabba med att skicka till fogden.. kul då?? har inte ens fått påminnelse.. för pengarna hade inte varit några problem om jag betalat in det på en gång.

Sen så blir jag så arg på min a.kassa. Jag får 5200kr i månaden, men vet att jag kommer få dubbelt så mycket efter 50 dagar, som jag anser att jag borde fått på en gång, men den nya pissiga regeringen har ju bestämt att man ska få 150 extra dagar för att man har barn (min föra period låg på 333kr om dagen.. å eftersom mina dagar nästan var slut så la dom på 150 dagar, å som om det inte räcker med det så får jag bara 70% av det...
Fy fan...
Om jag/vi inte får ordning på detta snart så vet jag inte vad jag gör.

Jag bröt i hop totalt nyss å kommer nog vara nere ett tag framöver. Visst löste det sig, jag får ju låna av mamma, men allvarligt, jag är för fan 25år... jag SKA klara mig själv.
Just nu hatar jag mig själv.

Tack Tina å lol,å mamma.

1 kommentar:

Emma sa...

Men kära vän! Herregud du är bara en männsika tänk på allt du har kommit ihåg istället! Jag vet det har hänt mig med och man får PANIK minst sagt.Men du ska se att allt kommer att ordna sig på nått sätt.Du är ju en underbar Mamma/vän det är värt massor! Kram på dig!