2009-04-06

Nattning pågår..

Har "nattat" Ronja nu, ska straxt ta över efter niklas (han nattar theo) men innan dess passar jag på att skriva lite här....
Inte för att jag riktigt vet vad jag ska skriva men men det kanske kommer.

Jag försöker övertala min man å min far att dom ska hämta sand till sandlådan, men pappa hade tid först på torsdag, fredag, å jag som är så otålig... suck.
Måste gräva ner den lite åxå, men imorgon ska jag inte göra nått speciellt så jag kanske passar på att göra det imorgon, för här hemma måste man göra sakerna själv om det ska hända nått.
Annars är det ständiga svaret: senare, sen, imorgon, nästa vecka.. mm
Så då blir det aldrig av.
jag å niklas är så himla olika så, eller hm, överhuvudtaget, jag är rastlös å hittar gärna på saker hela tiden, jag är impulsiv å hetsig, medans han måste planera in varenda liten grej, å allt ska ta sin tid, det är alldels för jobbigt att göra mer än en sak per dag (spelar ingen roll om det är en så enkel sak som att fika, eller gå till lekparken) Allt ska planeras in i minsta detalj om något ska byggas, möbleras eller handlas... Å bråkar man så ska han dra ut på det i en vecka innan man får reda på svaret eller varför han tex e sur. Där är jag rak på sak, förutom dom två sista åren, nu när man har två små barn så orkar man inte, vissa saker låter man rinna ut i sanden för man har så få tillfällen att ta upp problemet på.

Tror det är dags för mig att gå in till theo nu,

Imorgon är det dagis för barnen...
Skönt,

Inga kommentarer: