2009-05-08

Ska snart till morfar å hämta en cykel till theo.

Vi har varit ute i lekparken, fick theo att ta av stödhjulen på ronjs cykel, nu startar han den själv (asså cyklar från stillastående) sen så kan han stanna själv. Å vad stolt han var, så nu måste vi hämta "hans"cykel från morfar, men det är punka på den, ska se om vi kan laga det.
Det är roligt att se när dom lär sig nya saker dom små liven. Trode han skulle ha lite svårt att cykla utan stöd eftersom han hade svårt för ronjas cykel förut, men hans cykel funkade bättre då (ronjas cykel är en 12tummare, å hans är nog en 14-15 tummare)
Ska straxt åka å hämta den.

Sen har vi köt tomatplantor som jag satt i en kruka å ett par blommor som jag åxå planterat. Niklas har kört blåkorn på hela gräsmattan :-)

Vi var å fikade på prinsen oxå, gick jättebra med barnen, vi åt natchotallrik, å prinsesstårta,bulle och paj... ja inte för att jag åt allt, men ungarna smakade av allt. Dom gillade nog natchotallriken mest tror jag :-) Vi satt där alla tre å "delade" på den, tre gafflar i samma tallrik :P

Har fått en ful rand efter min klocka på armen.. trode inte att jag hade blivit "brun" men där hade jag fel, eller så har jag bara blvit mindre vit ;) hahaha.

Ne åka sig lite nu.. sköt om er.

Inga kommentarer: