2009-05-10

Verkar bli underbart väder, idag ska vi inte göra nånting, absolut ingenting, våra dagar brukar vara så fullspäckade så jag har lovat mig själv å Niklas att vi inte ska ha nått inplanerat idag. Det e lite roligt för att jag är en sån som alltid vill ha saker att göra, å ha ett fullspäckat schema, då mår jag som bäst.
niklas är tvärtom, han vill bara vara, helst skulle han bara sitta framför tv:n eller datorn eller kanske bara sitta å stirra in i en vägg flera dagar.
Så ibland blir det lite tjaffs som såna saker eftersom vi är så otroligt olika på det sättet... han blir så stressad när det är mycket å göra å jag njuter av det.
Tror att det är samma sak mellan theo å ronja, theo är precis som jag, å ronja är mer åt niklas håll.
Det blir spännande i framtiden :-)

Det är många saker jag å Niklas är olika på... Men det orkar jag inte gå in på nu.

Fick sova till ungefär 8, men det duger till mig, det e sovmorgon för mig, men det allra viktigaste är att få vakna med hela familjen.. ok, idag vart det inte så lyckat, theo ville inte sätta på sig kläder så han satt å tjurade medans vi åt frukost, å laban bara skrek. (nån som vill ha en fågel??? ska sälja eller ge bort honom, men buren följr inte med)
Men nu är man är ledig en morgon i veckan så ppskattar man mer att få ligga å mysa med barnen å niklas å bara få vakna upp utan att stressa till jobbet. Det är guld värt.

Men nu börjar jag redan bli rastlös så nått måste vi nog hitta på ändå, annars kanske jag hittar på nått själv, theo vill ju cykla hela dagarna så kanske ska följa med honom ut lite å cykla, han är så stolt nu när han kan starta cykeln själv å stanna den själv :-) Min duktiga lilla kille, skulle inte förvåna mig om ronja ska lära sig cykla utan stödhjul nästa år...

Neeee.... kaffe time.

Inga kommentarer: