2009-08-29

Jaha, det var ju ett tag sedan

Mycket har hänt men ändock inte.

Är less på jobbet men så är det ju. Har mycket att göra men har ingen motivation till det. Så jag bara går i min egen värld å känner mig helt död.

Hemma då?
Jo då, idag har vi möblerat om i tre rum, eller kanske inte möblerat om. Men en ny byrå skulle in i theos rum, så den som redan stod där skulle ut i hallen å den som stod i hallen skulle in i vårat sovrum. Så det har tagit nästan hela dagen, började vid halv elva, vid 5 var vi så gott som klara.

Var en sväng till ikea igår å handlade, theo var hos morfar så det var bara ronja jag å niklas som åkte dit.

Söndagen är efterlängtad kan jag lova, jag är så less på att jobba 6 dagars vecka, men vad gör man inte :-(.

Från och med nästa vecka kommer niklas att jobba 4 dagars vecka.

I onsdags eller torsdags, kommer inte ihåg så var vi å badade med barnen, ronja modigare än theo. Båda testade att "simma" med armpuffar. Jätteduktiga faktiskt, får se om vi åker dit i morgon eller på onsdag... Kanske skulle göra det som en onsdagsutflykt för barnen, så dom blir som fiskar i vattnet :-)

Lillan var här idag med Thindra å Änglah, dom e ju så söta, men vad stor Thindra har blivit.. tiden går så fort, det var inte längesedan hon var en liten bebis.

Emma ringde oxå mitt i alla hennes stress, alltid kul när hon ringer, man känner sig uppskattad som vän.
Får se om vi hinner fika i början av veckan.
Lillan å Emma pluggar för fullt å det låter som att det är mycket för dom båda... Usch, jag är ganska glad att jag pluggade gymnasiet men jag kan ändock sakna allt som har med plugget att göra, gemenskapen å känna att man gör något meningsfullt, för det jag gör är verkligen inte meningsfullt, dessutom så kommer man ju ingenstans, jag utvecklas inte överhuvudtaget å jag vet att det ser likadant ut dagen efter hur jag än gör.

Ne ska ta å äta nån riskaka, å sen blir det nog till att natta barnen Ö:

1 kommentar:

Lillaboddan sa...

Jomen Tove det du gör ÄR just meningsfullt! Tänk va ÄCKLIGT det skulle bli om inte du for runt med maskinen vid kassorna o överallt!

Du ska vara EXTRA stolt över ditt jobb för att det just ÄR så jäkla trist o enformigt! Och att du står ut och tar ansvar att går dit nästan VARJE dag! JAG är jätteglad at du gör det iaf!

Sen låter du ledsen ibland o trött! Kanske kan Martin ta nåt lördagspass åt dig om du vill??

Kram Bodil