2009-09-13

Jag kan inte låta bli att tänka på dom människorna som innan dom ens fyllt 30 är förtidpensionärer eller sjukskrivna, är det så att vi har lättare att bli sjuka idag? eller är det så att det är lättare att hitta på sjukdomar som egentligen inte är sjukdomar utan bara en åkomma? Eller kanske är det så att vi är duktiga på att manipulera å hitta på egna sjukdomar?
Eller så är det helt enkelt så att vi är sjukare idag än förut.

Kanske beror det på att vi människor är sönderavlade, och att vi förstört våran egen jord? Den vi lever på och den våra barn ska bo på? Vi alla är nog nästan lika medskyldiga, vissa mer och andra mindre! Jag är absolut inte rätt person att döma vad det gäller nånging överhuvudtaget, men jag kan bli så arg när folk som är sjukskrivna eller förstidpensionärer för att dom är för sjuka för att nånsin jobba igen går ut på krogen, festar, syns hela tiden på stan, konkar å stojar.
Vart är vi på väg? ska det vara så lätt att lura systemet? Eller?
Man kanske skulle testa, bara för att se hur långt man egentligen kan gå med det hela, bara för att bevisa att alla människor inte är sjuka.
Självklart tycker jag fruktansvärt synd om dem som är sjuka på riktigt, som inte kan gå ut på krogen, som inte kan jobba, som inte kan hänga på stan mm.
Å jag tycker det är synd om dom som verkligen är sjuka när idioter som bara lurara alla och systemet förstör. Konstigt att dom som egentligen är sjuka inte blir trodda! Ibland blir man så trött....
Jag vet egentligen inte vart jag vill komma med detta. Men fy fan vad lata vi har blivit!!! Å lurendrejare, bara suger ur pengarna av skattebetalarna!!


Nog om det

Helgen då?

Jo den har varit bra. Var till pappa och åt tacos i lördags...Och så var vi å firade theo å ronjas kusin Ellen. Theo fick låna ett par inlines å vad han älskar dom :-) Ronja e på dom hela tiden åxå.
Idag har vi varit å plockat svamp, hälsat på tina å lol å även hunnit med att handla. Vi har också städat lägenheten å tvättat minst 5 maskiner.
Vi har bäddat rent sängarna!

Inga kommentarer: