2009-09-30

Rökning å barn

Jag förstår inte...

Jag vet att rökning är skadligt, å jag har fått höra många ggr att mina barn kommer bli mer sjuka än "normala" barn å få astma mm för att jag rökte under graviditeterna, men inte e dom sjuka. Jag minns inte ens sist nån av dom hade feber, ja visst theo kan få sina kräkas 3ggr på 2h å sen bli frisk, men för övrigt så har dom inte varit speciellt sjuka.
Å Ronjas såkallade astma existerar ju inte å har troligtvis inte ens gjort det.
Så när fan ska dom bli sjuka å när ska dom bli allergiska å få utslag?
Ibland skulle det vara skönt om nån av dom kunde bli sjuka så man får en mysdag med dom,men det e ju verkligen sällsynt.

Ne, man kanske skulle skaffa en tredje unge å inte röka under graviditeten å se hur den blir, den kanske blir mer sjuk? Eller ändå mer frisk.
Å^ja, jag vet alla barn blir inte sjukare..

Men kanske är det så att dom stackars barnen som legat i min mage under tiden som jag rökte är så härdade att dom inte blir sjuka för att dom har blivit utsatta av gifter å sånt så dom har byggt upp ett starkt imunförsvar..
Å ja jag vet, jag kommer få mycket skit för detta inlägg...

Men ibland blir jag så trött på tjatet om rökning låt mig vara å låt mig sköta mitt, visst det är inte ett val mina barn har gjort, men å andra sidan så har väl inget barn gjort valet att hamna i just sin mammas mage, å ingen unge har något val i vad det gäller sina föräldrar eller vad den mamman stoppar i sig.
Jag läste faktiskt att om man är överviktig så är det farligare än att röka.. så det så!!

Ne nu har jag skrivit ur mig det.

Inga kommentarer: