2009-10-01

prosit

Full rulle på fm..

Emma å poyras kom hit efter tio sen kom lillan så vi alla åt lunch å paj.
Har bilen hemma idag :-) Underbart.. så lillan bjöd mig å barnen på mat vid 16.. ska bli skönt att få maten serverad :-) Ungarna kan leka med thindra å änglah då, å det e ju jättebra..
det var ett tag sedan jag var hos lillan oxå för den delen.
Nu ska jag straxt dammsuga men väntar på att telia ska ringa upp mig, deras 14 minuter verkar ha förvandlats till 20 minuter just nu... å dammsuger jag ås hör jag ju inte dem.. men tänker bara ge det 10 minuter till...

Är trött idag trots att jag somnade för tididgt igår, men jag håller på att fixa avsnittet nu så ska se på det sen om ungarna tillåter, eller så passar jag på att göra det när jag nattar dom... det kanske vore smartare..

Just nu, just denna vecka, har det sakta smygit sig på mig hur less jag e, less på att jobba 6 dagars vecka, less på att alltid stiga upp 5, å värre blir det när jag vet att resten av familjen sover till 8-9.

Ronjas svinkopper e kvar så vi ska ringa vc imorgon. Kanske får jag bli hemma med henne nästa vecka, beror på hur det ter sig till helgen...
För till dagis kan hon inte gå om hon fortfarande är röd under munnen.

Prosit.. håller på att bli sjuk oxå, eller kanske inte sjuk men förkyld... så får se vart det bär av...

sköt om er.

Inga kommentarer: