2010-01-12

Det har varit dålig bloggverksamhet här ett tag.
Kanske för att så mycket har hänt, men vissa saker kan man inte skriva i bloggen om.

Ronja har slutat med napp och det har gått över förväntan måste jag säga, hon har inte frågat om nappen sen första dagen, inget bråk inget skrik alls sen första dagen.. Då menar jag skrik om nappen ;)

Funderar på att gå ut med mina små, men vet inet om ajg har nån lust eller ork till det. Kanske ska jag sätta mig å pyssla med dom små liven.

Har varit hemma å sjuk fred lörd... så fick en lång vilohelg. Välbehövligt.
Men nu e man på jobbet igen, å barnen går på dagis å Niklas jobbar.
Skönt med lite rutin trots att vi bara var lediga en vecka drygt.

Våran ruta vid ytterdörren har på någe mystiskt vis gått sönder, å självklart blir man anklagad av vaktmästrarna att det e vi eller jag som gjort det.. suck.
Det tjänar fan inget till att alltid vara ärlig när det ändå är folk som inte tror på oss... men men, egentligen är det inte min förlust det e deras.

Vi har haft mycket tjafs å bråk om att retas å att tävla om allting här hemma. Jag är så trött på att höra: jag är större än dig, Jag är bättre än dig, jag har mer spel än dig etc... så det e nått som vi kämpar för att ta bort.
Å när det gäller att retas så ska inte det heller existera här hemma...
Inte för att jag tror att jag kan ta bort det helt, men om jag försöker få mina barn att förstå hur ledsen man kan bli av det så kanske dom kan försöka sluta.
Jag accepterar inte det helt enkelt!!!

Alla människor är lika värda, det e bara att vissa är bättre på vissa saker medans andra är bättre på andra saker å så ser det ut här i livet, annars hade vi inte varit så mångsidiga i världen. På både gott och ont, men det jag försöker lära mina barn är att det ser ut så och att man absolut inte behöver gå runt å säga att nån e bättre än den andra på ett sånt retsamt sätt som det görs på, dessutom går ju inte vi vuxna å retar varandra å säger, jag e mycket bättre än dig på att städa, eller jag har mycket finare skor än dig haha...
Och att sitta å trycka ner nån genom att säga att han e bättre eller hon är snabbare ex, är inget smart drag, det får man inte kompisar på ´dessutom blir man ledsen å sårad.

Ne slutbabblat om det...

Zelda har blivit värsta utekatten numera, det e det enda hon vill.. att vara ute :)

Sköt om er mina små tomtenissar ;O

Inga kommentarer: