2010-04-21

AMS

Har haft en ganska bra dag idag.. är ju första dagen som arbetslös.
Har därför skrivit in mit på ams.
Tyvärr verkar det som att det diffar 3 dagar på min akassa!!
Så det innebär att jag kommer få 25h per vecka - 70 % i 56 dagar ungefär.. sen kommer dom göra en ny period till mig.. suck.
Tur man har sparad semesterersättning...
HOPPAS jag ialla fall. Jag SKA ha det, å jag hoppas det inte blir nått lurendrejeri!!

Imorgon är det jag å barnen som är lediga :) Undra vad vi ska hitta på då!
Barnen är så förkylda så tänkte dom behövde vara hemma å kurera sig lite grann :)

Har tydligen rätt att ha dom på dagis i två månader samma tid som innan :) Skönt för dom.


Idag fick dom gå ända till kl 14. Å gissa om jag hade en lyrisk Theo å ronja idag. Det är första gången på ett år som dom fått varit kvar på eftermiddagen. Å vad dom hade haft det skoj ute. Dom hade lekt vattenlek, cyklat på tre hjulingarna, åkt rutchekana, gungat.. Dom var helt överlyckliga över att få vara ute med sina kompisar på dagis :)
För er som inte vet så är vårat dagis duktiga på att vara ute, MEN bara på eftermiddagarna.. Å eftersom mina barn har gått till kl 12 (då barnen brukar börja gå ut) så har dom inte hunnit varit ute med dagis. Förutom en dag i veckan då dom går till skogen. Och förresten i somras var dom nog ute på fm ibland.

Är trött idag... var ute en jättesnabbsväng å sprang.. det kortaste nånsin.. men mest för Theo skull. Har haft en ständig huvudvärk sen i natt, men nu efter en nässprayning så har det gett med sig.

Inga kommentarer: