2010-04-17

Dålig barnvakt, missförstånd.

Har jobbat idag, i vanlig ordning.
Fick inte veta mer eller mindre idag, men en sak är nästan säkert, det är förmodligen min sista dag på tisdag, annars borde jag hört nått nu.

Ialla fall

Har idag varit på solberga å köpt några krukor, å potatis som jag ska sätta (påminns om att jag ska kolla upp när man ska sätta dom å hur)
Sen åt vi lunch å la oss ner för att vila, då kommer mamma.
Åker iväg å köper en ny slang till min cykel å en cykelkorg till Theos cykel (vilket påminner mig om att jag vill ha en till min cykel oxå)

Ialla fall så fixade vi det, satt in ny slang i min cykel å en korg till Theos. Så nu är vi fit for fight.

Vart rastlös å gick ut för att springa...
Theo var ute å lekte på gården. Ronja badade. Jag bad mamma hålla koll på Ronja å gick ut å sprang.
När jag kommer borta vid "Emils å Sagas" gård så ser jag Ronja.
SUCK
Tar Ronja å ger henne utegånsförbud, skäller på mamma att hon släppt ut ronja.

Får sen veta att mamma trode att Ronja hade sett farmor å skulle gå till Casper för att säga hej till Farmor.

MEN Ronja har tydligen inte hunnit till daniel å lillie utan Theo har varit där å knackat på å sagt att han vill prata med mamma å pappa så dom har ringt oss, men jag hade inte mobilen med mig å niklas bytte däck på mammas bil.

Min far hörde av sig å frågade om han skulle ta nån av barnen, å denna gång är/var det Ronjas tur, hon var så glad att hon städade sitt rum utan minsta protest.

Härligt...

Inga kommentarer: