2010-05-21

Att sluta röka

Imorgon har det gått 4 månader sen jag slutade röka.
Jag har både gott och ont att säga om det.

positivt:
Det är skönt att slippa släpa på cigg å tändare.
Det är skönt att slippa stressa för att man är röksugen
Det är trevligt att inte lukta rök hela tiden.
Jag luktar förmodligen godare:)

Negativt:
Jag har gått upp i vikt, å det verkar vara svårt att bli av med det
Jag saknar alla "pauser" rökstunder
Jag saknar smaken av ciggen
Jag saknar sällskapet man hade när man rökte


Sen vet jag atrt det e massor med positiva kroppsliga funktioner som jag faktiskt inte kännt av alls.
Kanske känner jag av smaker bättre å kanske lukter.
Och kanske har jag fått bättre kondition, men det vet jag ju inte,eftersom jag först nu börjat röra på mig.

Summan av allt.
JAg är stolt över mig själv, MEn ibland undrar jag om det var värt det.
Jag kan sitta och titta på nån som röker å tänka: Jag vill åxå! varför slutade jag??
Men jag är ändå glad.

1 kommentar:

L.S sa...

Vad du är duktig!! 4 månader! Jag har ju faktiskt fuskat några ggr, och jag säger som du en del dagar, varför slutade jag - men å andra sidan är man jätteglad att inte vara beroende längre.