2010-08-24

2010

Det händer mycket i mitt liv. På både gott och ont.
Det kommer bli ett par annorlunda veckor, men vad gör det, man lever bara en gång.

Det är inte lätt att söka jobb när man jobbar under tiden som barnen är på dagis å har barnen hemma när man ska söka jobb... Idag har jag bara blivit avbruten 10gånger på 15min.. det e ju underbart!
JAG älskar att vara arbetssökande i sverige 2010 med akassa.. Ibland undrar jag om dom ens har koll själva på alla j-vla regler, man får inte jobba för mycket, inte för lite, inte för ofta, inte för sällan.
Skit system, inte är det till för oss arbetssökande ialla fall. Antingen ska man hitta ett heltidsjobb på en gång eller så skiter sig allt.
Magont är vad man får!!

Å angående valet så velar jag. Jag har alltid tänkt att jag ska rösta på soc:arna, men är inte så säker längre. Dom är ju för mjäkiga.
Moderaterna har ju faktiskt åstakommit en del men dom är på tok för hårda med sin politik.
Ne nått mitt emellan, det skulle vara nått. Skulle gissa på att det blir en kalle anka röst för min del. Är väldigt missnöjd med båda sidorna, å nått mitt emallan ser jag inte...
Men det är ju ett tag kvar innan dess.....

Inga kommentarer: