2010-09-10

Fredag idag... Som om inte ni visste det??


VI har en såndär berömmelsetavla till barnen, just nu får dom gå upp ett eller två steg om dom somnar själva å sover i sina sängar tills morgonen. I normala fall sitter vi hos ronja å ibland hos theo, båda kommer in mitt i natten å då blir vi 4st. Det funkar inte, ingen får bra sömn.
MEN, den enda som berömmelsetavlan funkar för är Theo, men det kanske inte är så konstigt, han e ju 5.
Han somnar själv, och han ligger i sin säng tills alla vi har klivit upp. Han vågar inte ens komma in på morgonen i rädsla för att inte få gå upp på stegen, trots att jag förklarat för honom otaliga gånger att han visst får kliva upp på stegen oavesett.
Ialla fall så har han klättrat upp till toppen nu å det sporrar honom massor.
Då undrar väl ni vad han får för att komma högst upp.
Han får välja nått som han vill göra (inget som kostar en förmögenhet) utan tex åka till badhuset, ta en fika, åka till en lekpark mm.

Ronja har fått gått upp 2 steg på 6 dagar... 2 steg av 12 möjliga. Men men, det e ju alltid någe :)

Idag valde han lekparken.
Men det var så kallt så vi var där i 15 min bara, så han får välja en ny sak sen.

vi åkte å fikade hos morfar istället å sen åkte vi å handlade, käkade lite mat å vidare till badhuset..

Niklas har lurat mig att kolla på nån asdålig film som heter the book of eli... värdelöös.

Så jag sitter å bloggar istället.

Pratade just med Malin, dom är på g hem. Dom skulle bara ta en tur till mc donalds först.

FÅr se om vi hinner träffas en liten studn imorgon. För barnens kusin fyllde år idag, så det blir kalas imorgon :)

Annars har inget hänt direkt!!
Tror jag inte.


Förresten, har bytt val... ska rösta på någe annat än som var planerat....
nanannanana

1 kommentar:

Emma sa...

Det låter bra Tove =) Kul att läsa vad som händer hos er =) Jag ville bar önksa er en trevlig helg hoppas vi ses snart igen kraam