2010-10-25

Mycket men litet...

Idag händer det mycket, både i huvudet å "fysiskt".

Niklas vann en "strid" idag. WOHOOOOOOOOO!!!!!!
Radonen var för hög, hyresbolaget hade ljugit!! Bla.
Vi fick våran mobil såld, eller min.
Jag har ev löst ett problem jag haft.
Jag har haft många tankar på vad jag vill göra, och kan göra.
Jag har varit otroligt glad och pigg, ÄNTLIGEN kan jag städa, skratta, gå, prata, vara nomrmal, gå ut, SVÄLJA, ja allt det där som e fullkommligt normalt.

Samtidigt har denna dag varit tragisk, läste att en 17 åring hade tagit livet av sig här i strängnäs, jag känner inte människan, men kan bara föreställa mig smärtan som familjen och vännerna får bära, samtidigt som jag faktiskt är "glad" för hans skull,att hanm, om det nu var så jobbigt att leva äntligen fått ro.

För det är så jag känner med folk som inte längre vill leva, låt dom dö, det är så egoistiskt att tvinga dom kvar i detta liv, om dom ändå inte vill leva.
Jag vet själv att när jag varit nere i det djupaste hålet så hade jag inget annat velat än att få komma bort å dö, men jag var för feg, eller rättare sagt, jag tänkte på alla andra inte på MIG. (nu har jag två underbara barn, en underbar familj mm, men ibland undrar jag hur det hade varit om jag hade vågat, då hade jag inte behövt må så dåligt vissa stunder, ha sån ångest över att jag inte är i det "normala" facket, där man vet vad man vill göra, där man har ett jobb, ett normalt liv.)

Och det är nått som jag lovat att ändra på, jag ska börja tänka mer på MIG, hur ego det än låter, för mår JAG bra mår alla andra runt om mig bra.


MAT

Igår såg jag en dokumentär om mat. OM all mat som vi kastar, som livsmedelsaffärerna kastar.
Mat som är fullt ätligt, bara att det har fel form, fel utseende.. SÅ förbannat sjukt.
Jag vart så arg.
Om vi "bara" skulle kasta 50% av maten som vi kastar idag skulle det vara samma sak som att varannan bil skulle ha körförbud (alltså miljömässigt, för så mycket utsläpp gör all mat.)

JAg har lovat mig själv att verkligen förska snåla, inte köpa för mycket, göra för mycket mat, att köpa "fel" utseende på mat så den blir såld.
Tex berättade dom att dom fick kassera 8% av bananerna i en liten odling i afrika för att dom inte höll måttet, inget fel på dom alltså.
En familj där berättade att dom förlorat massor på det å får inte ens äta kött en gång per år, fattar ni??
Vi kan äta kött varje dag, varje dag!!!
Jag vart så bestörtad av det!!
Jag är helt chockad, dom kastar ton med grönsaker å frukt varje dag för att det inte håller måttet, i stället för att ge till fattiga, eller hemlösa så kastas det...
Så har det ju alltid varit i affärerna men har det inte gått för långt?

problemet är att jag inte vet vad jag kan göra, jag e ju bara en ensam av alla miljarder, man kan väl börja med sig själv, men det räcker ju inte.



Nu till mig då.

Jag mår äntligen bra, jag kan svälja (visst det känns lite grann, men inte alls nån fara)
Har ingen feber.
Har lite problem att få i mig maten, annars är det lugnt.

Inga kommentarer: