2011-01-13

Ärlighet varar längst?

Jag vill vara mer som Angelica, rak på sak, ärlig och helt enkelt lite smågalen. Såklart i ett bra anseende. Hon vågar ta för sig.
Det ska bli mitt mål, att vara ärlig och stå på mig! (lättare sagt än gjort)

Vart lite ledsen nu på kvällskvisten då folk inte kan vara riktigt ärliga, kanske är det så att jag är svår att vara ärlig mot, vet inte? spelar egentligen ingen roll, men det mesta brukar komma tillbax till en i slutändan.
Jag förösker vara ärlig i det mesta, ibland är det svårt å ibland ska man hellre vara tyst.
Det är en evig balansgång å ingen är felfri å ingen kommer nånsin vara det, för det finns inget rätt eller fel.


-----------------------------------------------------------------------------------


Barnen har varit slutkörda över att få gå på dagis varje dag (visseligen bara tre dagar denna vecka 7h om dagen) Men i nästan 1 år har dom gått 15h vilket inneburit att dom varit på dagis varannan dag från ungefär 9-14.
Så det e klart det blir en kontrast. Dessutom har vi varit lediga sen i mitten av dec tills nu. Då har vi sovit tills 9 på förmiddagen.

Så eftersom jag är lektionsfri imorgon fm så fick dom ledigt. Jag pluggade till 10 igår kcäll och idag har jag setat både fm å ef å kvällen, så jag ligger lite före. Har fastnat lite i matten, men ska ge mig på den igen sen. Tina å Malin skulle hjälpa mig lite, så får se om det lossnar. Boken i engelskan är utläst och jag har börjat på uppgifterna.

Imorgon börjar jag kl 13 då får Niklas ta barnen, han går ändå upp imorgon vid 12 eftersom han går av.
Slutar nog vid 15 skulle jag gissa på.
Det är skönt att komma ut å göra någonting, se andra människor förutom min vägg och mina barn.

Är sjukt trött, har inte sovit bra på hela veckan.
Är yrslig och lite seg.
Har varit ute å gått en liten promenad med malin, mot typ min vilja.
Har träffat pappa å tagit en tur till öb med honom. Han hade köpt så fina sängkläder till barnen, sen köpte han en kudde till Theo, å jag en kudde till Ronja :) så dom var glada :)

Jag har egentligen så mycket jag vills kriva men vet inte vart jag ska börja, så nu slutar jag ;I)

1 kommentar:

angelica sa...

You Go Girl ;) De är inte så svårt att vara som jag... Fast de kanske bara ja tycker haha! Gulliga du!!