2011-06-20

Jag förstår inte att folk orkar leva så här. Jag har setat i telefonen från 9 och är inte klar ännu. När man går på akassa och försörjningsstöd så är det envist svårt att se till att allt blir rätt, det ska vara inkomsträkningar, det ska vara handläggarnamn och man ska gissa vad man får in och vad man får ut. Herre gud. Som det är nu så har jag inte fått in akassan, dessutom har jag inte fått någon inkomst för jobb, men det kommer jag få i juli, augusti och septermeber. Hur ska jag då kunna beräkna hur mycket inkomst och utgifter jag har när jag inte har någon aning om något ännu. Jag kan ju inte sitta å gissa mig fram till siffror som kanske inte alls överrensstämmer med den verkliga siffran. Då kanske jag sätter mig själv i skiten, tro mig jag har försökt. Alla myndigheter vill ha in inkomstföärndringar vilket jag förstår, men det är inte så lätt att göra sådana saker innan man ens fått en inkomst.

Jag har två telefonnummer kvar att ringa å dom öppnar inte förrens tio. Rörigt värre. Å jag kan ju säga att jag inte blivit klokare på mina samtal på morgonen, visst jag har fått in lite mer info men inget konkret. SUCK, detta pappersamhälle. Allt är datastyrt men ändå ska man skicka in alla på papper å man ska veta allt, fast dom sitter på infon ändå. Nåja...

Annars då? Jo då.. Det e bra men har lite ont i magen av ekonomin, denna månad vet jag inte alls hur något blir. Allt är så rörigt eftersom akassan är igång antagligen men jag har inte fått några stämpelkort eller internetkassa ännu, än så länge kan det fortfarande strula sig, dessutom vet jag inte när jag får första utbetalningen. Jag måste ju ha sån info eftersom dom behöver det på socialkontoret.
JAG VILL INTE VARA ARBETSLÖS och icke försörjande. Jag orkar inte. Det är bostadsbidrag, försörjningsstöd, akassa, timlön mm.


Kan inte klockan bli tio någongång??

Hoppas allt är bra med er, här är det bra. Om två dagar fyller mitt hjärta 6år. Han börjar i skolan till hösten, det e ju helt sjukt. Jag älskar mina barn så otroligt mycket, vad vore livet utan dom? Dom är så fina.

MEN allt har väl sina baksidor, just nu är dom inte så roliga :P hahaha

Inga kommentarer: