2011-08-15

Har setat i kö till akassan i snart 30 min, tror dom att man inte har något bättre för sig, har ju massor att ringa förutom dom. Ok jag erkänner att jag inte har så mycket mer att att göra men ändå, det e inte så kul att sitta i kö.

Har ont i skallen och är trött, trots att jag sovit bra.

Dom ringde å frågade om jag kunde jobba idag, men har inte fått en plats till Theo på fritids så det måste jag åxå lösa idag så jag kan jobba extra.

Men allt blir bara rörigt när man går in å jobbar extra. Jag förstår inte hur detta system funkar, jobbar jag extra riskerar jag att bli återbetalningsskyldig till bostadsbidraget plus att två akasse dagar försvinner varje gång jag jobbar en dag. Men jag vill ha nått att göra, jag går under annars. Men det är som att sätta sig själv i skiten om man inte vet att man klarar sig själv utan hjälp ekonomiskt, just nu är det enda jag längtar efter ett jobb med en inkomst på 8000 efter skatt, då kommer jag bli ekonomisk oberoende.

Sitter förresten fortfarande i kö.. suck.

Annars händer det inte så mycket i mitt liv, har jobbat en del, å inte haft lust att skriva, är ändå inte speciellt positiv. Eller jag har varit men inte nu när sviterna efter att jag har jobbat blivit så tunga (inte fysiskt) utan ekonomiskt.

Ibland önskar jag att jag vore en katt eller mask eller nått... Eller att man bara kunde säga upp allt å börja om från början, det skulle vara nått.....jag har onödiga utgifter på ca 1000 kr i måndaen som jag inte kan ta bort men som kommer att försvinna om ca 1,5 år. Suck.. så innan dess får jag vrida å vända på allt.... Å lite till.

Tur jag har min familj <3

Inga kommentarer: