2008-12-10

hmmmm

Hej hopp gummisnopp.

Jag har varit åsolat med Emma... solade bara i 16minuterå 45sek :) Men det räckte,... skönt att komma hemifrån.
Annars har de inte hänt så my, jo ronja har skrikit hela dagen typ, vet inte vad det är för fel på lilla damen, men nått e det.

Låg å funderade på om man skulle ha en unge till, har alltid varit ganska anti det.. låg å tänkte på allt mysig, men kom fram till att jag nog ALDRIG kommer skaffa en liten till.. Skulle inte orka det, plus att man ska faktiskt klara av att uppfostra dessa barn man satt till världen.. å det är inte det enklaste... Jag menar kolla på 11åringar idag.. hua... NEJ TACK. Två är nästan två för mycket vad det gäller uppfostran...
Man får hålla alla tummarna på att dom blir "normala" men jag vet ju hur jag var nä jag var tonåring.. å jag vill inte veta hur mina barn blir... Inte som mamma hoppas jag.

Sen kan man fundera på vad man skulle föredra, en unge som blir mobbad i skolan, eller en unge som röker, slåss, snor mm... Ja du.. pest eller kolera.... Men oftast så blir man ju det ena eller det andra...
Man kan ju hoppas att det blir ett mellanting, man kan ju inte påstå att det har blivit bättre ju längre tiden gått.
Dagens ungdommar e ju förjävliga, man kan ju undra vad det är som gått fel?? Är det vi föräldrar som är för slappa? eller är det för all stress, att det ställs för mycket krav på en??
Jag tror på en kombination på allt... Barn har ingen respekt för vuxna längre... vart är vi på väg eentligen???
Jag vill inte veta, å jag ska göra allt som står i min makt för att mina barn ska lära sig respektera vuxna och barn för den delen....
Stackars alla lärare idag.. undra hur många det är som egentligen står ut.. undrar hur dom mår när dom kommer hem från sina jobb?? Ne jag vill inte tänka så långt..
Ne vi ska vara glada för att det fortfarande finns lärare som vill jobba idag...
Jag ska inte säga att alla tonåringar är dumma, men tyvärr är det många som är det..
All eloge till dem som faktiskt har respekten kvar, å som uppskattar det vuxna faktisk gör.
Det e inte barnens fel att dom blir som dom blir, det är dom vuxna i samhället, föräldrar, morföräldrar, farföräldrar, lärare.. alla helt enkelt.
Ne för fan... Hoppas att det vänder snart.... risken är väl inte så stor,..

Oj vad jag svävade iväg i mitt inlägg.. ne läsa lite nu.

Inga kommentarer: