2008-12-11

Jaha, vad har man gjort idag då???
Inte mye, vi var ute å åkte pulka när snön kom.. jag theo å niklas. Ronja fick gå till dagis trots allt, vi kände att hon behövde det.. så vi får väl se om vattkoppern kommer hit på besök sen då.

Imorgon blir det till att göra smörgåstårta å panacotta eller vad det nu heter.... VILL INTE... men det måste göras..

Min lilla syster har oxå börjat blogga :-) Skojsigt...

Fasiken vad dyrt det ha blivit att handla mat.. suck. Man blir ju fattig av att bara åka till willyså handla bas saker (förlåt Tina, min lillasyster) hon jobbar på willys, hon är mejeriansvarig, min duktiga syster :-)

Usch jag har så ont i magen av att tänka på att detta e sista månaden me riktig inkomst...
Jag får min semesterersättning+30h betalt jobb.... Sen e det a.kassan allt hänger på..
Å nu är det jul å så, så vi får väl se vad jag kan skrapa ihop.. jag söker jobb för fullt.. menva fan hjälper det??? inget alls.... Man känner sig så rutten.. väldigt rutten.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till om jag inte får ersättningen till januari.. jag ska ha från 8 november tror ja det är... :-(

Nu är jag riktigt hugrig.. blä, men ska inte äta nått ialla fall.

Undra varför det inte funkar tvärtompå arbetsförmedlingen, att alla som INTE har jobb får skriva utt vad dom e bra på, mm. Å då kan arbetsgivarna gå in å läsa å ta det dom vill ha :P
Kanske skulle bli för mycket annonser då.. Nu finns det ju bara 20 st i strängnäs, å om alla arbetssökande la in skulle det finnas 1000tals säkert... men tanken kanske ändå inte är så dum...

Ne fy fan... ska man kanske ta å kolla på medium straxt..........

Inga kommentarer: