2008-12-29

Var ett tag sedan jag bloggade ser jag.
Vi har ialla fall hunnit flytta... så skönt, men vart otroligt besviken över lägenheten... vi fick nedslag på alla tapeter, här är det inte det på nån.. MEN ALLVARLIGT...
Jaja, dessutom fick man komma in hit å börja städa, det var jättesnuskigt i skåpen, under kyl å frys, å för att inte tala i badrummena, men eftersom i flyttade in tidigare får vi oxå acceptera städningen som den e... så är de ju.

Men nu har vi packat upp allt utom en låda så det känns skönt, nu ska det bara spikas upp saker på väggarna... det får vi ta i morgon.

Vi firade lillejulen hos min bror häromdagen, fick presentkort på 1000kr på ica.
Så morgon ska vi till ica maxi å shoppa, jag ska kolla efter gardiner å badrummssaker tänkte jag, nu fick vi så stort badrum.. sååå skönt. Dessutom har vi fått ett till badrum nu.. Å ungarnas rum e snart klara, ronja fick en sänghimel av mig idag.. ska nog ta kort på deras rum när jag e helt klar... Theo har spindelmannen rum, å ronja har prinsessrum nästan....

Å för att inte tala om vårat rum. det e mycket mindre än det förra sovrummet men vi har bara en byrå där, förut hade vi databord,3byrår å en garderob + orginalgarderober, nu har vi en byrå å fyra garderober (original) det är så luftigt... SÅÅÅ SKÖNT.
Sov inte så bra inatt men det kanske jag gör nu

Jag tog ett bad nu i vårat lejofotsbadkar eller vad man nu kallar det.. jag insåg att jag inte har tänkt på Roger sen i förrigår... Jag har glömt att han har dött, så nu vart jag ledsen igen.. jag undrar vem det är som bestämmer att folk ska dö, å varför just R för?? han är/var den snällaste man kan tänka sig, den positivaste man kan tänka sig, kommer nog aldrig glömma våra samtal vi hade i telefonen, ibland var han pratsugen å jag pratade med honom ofta... jag pratar ju med mamma varje dag så på ett eller annat sätt har jag haft kontakt med honom varje dag.. det känns så tomt, jag har ju mamma kvar, men R var ändå R.
Han som var så frisk, trånade, tävlade hade god fysik, ,åt hälsosamt... fattar inte, kommer aldrig göra.
Han hade nog mer ont än vad han ville erkänna, för i slutet gnällde han ett fåtal ggr å inte alls någe mycket... men det bevisar ju bara hur mycket han måste ha lidit egentligen utan att nån av oss vetat om det... Jag hatar cancer....
Jag saknar honom i alla fall.
Mamma mår förresten föhållandesvis bra....

Imorgon kommer Morgan hit (Niklas pappa) har inte träffat honom på minst ett halvår... så vi får se om han kommer eller om han ballar ur.. det brukar bli det sistnämnda...
Ne ska gå å röka med nille nu, sen sängen.. e helt färdig

Inga kommentarer: