2009-04-27

Irriterande..
Jag är irriterad idag....men så e det, jag är inte irriterad på nya jobbet utan mer allmänt på småsaker. Men det är inget jag vill ta i bloggen.

Är helt matt i benen idag, är ju inte van att gå å stå så länge, men det gör inget, det e bara bra.
Sen åkte vi ut till karlssons å handlade lite fler trädgårdsgrejor :-)

Vi slapp en dagisräkning på 2000kr eftersom vi betalat för mycket sen december, å det var skönt, å nästa månad blir den på ca 800kr... jätteskönt...

Har ringt arbetsförmedlingen oxå.... så nu är jag utskriven där..
Har stämplat dom sista dagarna på a.kassan å har även ringt dom
Det fick räcka idag...
3 samtal avklarade...

Ska bli skönt att slänga sig i sängen...
Jobbar tydligen alla röda dagar åxå, men det gör ingenting... sånt får man ta, är ju ändå ledig hela eftermiddagarna....
Men det kommer nog att bli tufft att jobba måndag lördag, men det kan det va värt, kan se det som mitt nya liv, ett måste helt enkelt :-) inte som ett jobb.
Haha... jaja man måste ju ha en bra inställning annars funkar det ju inte.

Barnen då?
Ja du,... vet inte vad theo har hamnat i, men kanske kan det vara något slags 4 års trots, eller för dom som anser att det inte finns nått som heter trots så kanske man kan kalla det för upprorsåldern eller nått sånt... Nästan ingenting duger till herrn, å allt måste disskuteras igenom 3 ggr innan man kanske lyckas övertala theo att tex en sån enkel sak som att gå till lekparken...
Han vill ingenting längre, om det inte är på hans vilkor, å känslig är han som bara den... Han blir ledsen över saker som är så pyttesmå att man själv kanbli helt chockad. Han gillar inte längre barn, folk, hundar ja name it....
Men det är väl förhoppninsvis en fas....
Å ronja är en riktig mamma gris, ingen duger förutom jag å det är jättejobbigt just nu, när båda har sina egna grejer...
Men man måste ju gå igenom såna saker så det är väl bara att bita ihop å göra det bästa av situationen helt enkelt.........
Mina små pussgurkor....

Ska ialla fall bli skönt att få åka till ikea med min mor, men tycker lite synd om niklas, men han grejar det :-)

Ne ta barnen nu kanske, dom badar... sa till niklas att städa toaletten å handfatet på en gång när han ändå var där.

Förresten jag har uptäckt en leverfläck i mitt ansikte som måste kommit idag, niklas hade inte heller sett den innan å den var inte liten heller... Ska nog kanske kolla upp den om den blir konstigare...

1 kommentar:

malin sa...

Känner mig likadan.. Irriterad på småsaker men inget stort.. Kanske sån dag :-P