2009-05-14

livet, döden ja allt

Meningen med livet är.......??

Ja du säg det. Tror inte det finns nån mening med livet.
Jag undrar vad som händer när man dör. Antingen är det som folk säger att det finns liv efter döden å man återuppstår som nån annan, eller som ett djur eller dylikt. Men om vi nu gör det, hur kommer det sig att ingen vet det till 100%. Sak samma.

Men om vi bara dör, tänk. vi kommer leva, låt oss säga 80år och 80 år känns jättemycket, men förhållandevis till hur länge det funnits människor på jorden är det ingenting.
Kommer man bara ligga där i mörkret å aldrig mer få uppleva livet, glädjen, haten, nyfikenheten, familjen, kärlek, naturen å allt som man faktiskt upplever under ett liv.
Kommer man aldrig nånsin mer finnas, finns man bara inte? Men jag vill ju leva mer (eller vill jag det, man kanske lessnar som fan på det åxå)
jag fattar inte, ska man leva ett liv å aldrig nånsin mer, vad händer då?
Ne nu börjar jag rysa över tanken, jag vill nog inte veta svaret,å jag hatar att sitta å tänka på det... jag mår dåligt av att tänka på det.

Visst ibland är det verkligen inge kul att leva, å ibland är det helt underbart, nackdelen är att allt är så himla robotstyrt här i livet, du måste jobba för att tjäna pengar, som du ändå måste betala räkningar för å mat för, sen finns det kanske inte så mycket över, det e ju bara ett jävla ekorrhjul som vi alla springer runt i.
Vad är vitsen med livet?
Jag förstår inte riktigt, men det kanske inte finns någon vits med livet, man kanske bara ska leva livet å kanske är det så att alla lever livet fel, tänk om/när man är 70 år å tittar tillbax å bara ångrar allt man gjort, att man önskar att man skulle ha levt livet, då är det nästan försent ju.... Ja du, tiden kan ju bara utvisa det.
Men det var inte längesedan man gick i skolan å tyckte att 25 åringar var gamla, nu är man där själv å snart är man 30.... Tiden går faktiskt sjukt fort när man ser tillbax på det. Men inte medans man lever....

Undra om man kan få se tillbax på sitt liv när man dör, eller om dom som är döda kan titta ner på oss som lever, ibland kan jag tänka att jag inte får säga vissa saker om nån jag känner som är död ifall den personen ser oss/hör oss.
Ja du... det går att skriva hur mycket som helst om detta.. jag vet inte vad jag tänker igentligen eller om jag kan stå för nått... jag vet inte vad jag tror... ja du.. livet måste levas ialla fall :-)

Inga kommentarer: