2009-05-06

Maränger, muffins och strömavbrott

Jaha, dagen har varit piss.

Det började med att det vart strömavbrott när jag körde skurmaskinen, kul å köra i värsta mörkret när man inte kan se kanterna...
Fixade en ficklampa efter tio minuter å sätter mig å ska köra skurmaskinen, ja då går strömmen på.
efter det tänkte jag att jag skulle städa lagret. Så jag startade skurmaskinen å körde, å jävlar vad det rann ut vatten, det var smutsvatten överallt... suck. Det tog ungefär 30 minuter att åtgärda, funderade på varför maskinen pajjat, men insåg att jag glömt att stänga luckan på skurmaskinen, jaha mitt eget fel.
Sen vaknade niklas å ungarna inte förrens halv nio, det innebär att dom inte kommer somna på ett bra tag ikväll, å jag sitter nästan å sover nu.

Nu har jag bakat muffins till theo å ronja, theo sa att det var gott, men inte sådär jättegott :P han fick muffins med citronkräm i imorse, måste vara deras fel :P
Jag kom på att jag skulle göra maränger samtidigt, för jag hade bara några ägg kvar som var "gamla" 200grader å in i ugnen, jo tjena.. dom vart brända..
Mamma ringde å sa att dom ska vara på 100grader i ungefär 1h.. men hallå, stört recept...
Så nu ska jag köra sista plåten på 100grader istället.

Jag är så trött å ungarna får lida för det.. stackarna....
Måste fanimej rycka upp mig, kanske gå till lekparken om 30 min eller nått..

Sköt m er

Inga kommentarer: