2009-09-24

superduper

Har haft en bra dag idag.

Ni kommer ihåg den där dagens ros jag fick i tidningen??
Idag kom tanten å hälsade på. Å hon var så glad å hon nästan grät av tacksamhet, jag fick ett kuvert av henne med dagens ros lappen å pengar i. Jag försökte att inte ta emot dom, för att jag tyckte att hon kunde behålla dom själv, men hon envisades att ge mig dom att köpa en blomma för. jag tänkte att det kanske inte var så mycket pengar så jag tog emot dem. Men det var mer pengar än vad jag trott.
Så livets lärdom är att alltid vara ärlig och lojal :-)
Fast när det gäller såna saker så är jag ju för ärlig, å det e bra.


Sitter å väntar på att Lillan ska komma, sen ska vi hämta barnen å gå till en lekpark längre bort vid dagiset.
Har köpt högrev så det blir nog till att göra nån slags gryta i eftermiddag.

Bye bye

3 kommentarer:

Lilthiäng sa...

Potatismosen vart lyckad=) Jippi jag kan göra potatismos=)
Och Änglah vart jätteglad när jag sa att du har fått glasögon "jaaa.. jag vill leka med Tove" sa hon!

L.S sa...

Ärlighet lönar sig! Å visst blir man glad när det kommer oväntat.

Tove sa...

Lillan: Vad bra, då kan du göra det oftare, det e ju inte så svårt :-) Ja änglah får komma hit å leka med mig :)