2009-10-05

Vård av barn..

Ja så löjligt, idag vabbar jag.. Inte för att ronja är jättesjuk utan för att hon misstänks ha svinkoppor. jag väntar nu på tredje samtalet från vc, denna ggr ska jag tvinga dom att titta på hennes mun... Så jag vet med 100% SÄKERHET vad det är.
Dagis trode inte det var svnikoppor men dom ville veta. å jag med.
Hon är så frisk som man bara kan blir, ronjis... Förutom det.
Så det känns fånigt att vara hemma, men man måste ju.

Läkarna ska ringa om ca 5 minuter, det blir spännande å se vad dom säger.

Första ggr sa dom att vi skulle tvätta med två å vatten å smörja med en salva... det här var den 25/9... Sen skulle vi höra av oss efter en vecka om det inte förvunnit, sagt å gjort.
Vi ringde sen den: 2:a.. då sa dom att det spelar ingen roll för dom kan inte göra nått... det e bara att forsätta tills det gett med sig med två å vatten å salva...
MEN efter ett tag sa hon att man kan sätta in antibiotika... Men då sa niklas ne, vi hör av oss, eftersom hon tydligt sagt stunden innan att det aboslut inte fanns nått att göra.
Så nu är jag himla nyfiken på vad dom kommer att säga, vet inte vad jag gör om hon inte får en tid så dom bara kan titta på det, Ronja själv lider inte av det, men eftersom det är osäkert om vad det är så kan man inte helle rlämna henne till dagis så det blir en ond cirkel. Det som känns mest fånigt är att vi kanske knycker nån annans tid, nån som behöver den betydligt mer än ronja.. Men hade vi bara fått kommit dit på en gång så hade kanske allt löst sig snabbare.. Men men,svenska sjukvården säger jag bara..



Halv elva vart det en tid för damen, superb....

Inga kommentarer: