2009-12-30

Är det meningen att jag oxå ska summera detta året som varit??

Ni vet ju hur bra mitt minne är.

Hm... Jag funderar..

2009 är året då Ronja fyllde 2 år Och Theo vart 4 år. Det var oxå året jag fick vikariat som lokalvårdare.
2009 är året som vi flyttade till brunnsvägen och övergav krusbärsvägen.
dessutom är det ett år som man vart äldre på, men inte klokare, vi har fått tillökning i familjen detta år oxå.

2009 har inte varit något vidare speciellt år, bara ett år som man önskat kunde gå fortare.
2009 har varit ett jobbigt år ekonomiskt och kärleksmässigt.
2009 har faktiskt varit ett sjukt jobbigt år, med mycket funderingar, med många motgångar och väldigt mycket ovisshet.
2009 är året som jag inte kommer att minnas som något lyckligt år.
Jag är glad att vi har lyckats tagit oss igenom denna tid, men jag vet inte hur mycket mer vi orkar...
Denna lågkonjuktur dödar mer än bara arbeten..... Fan att inte allt kunde bli "normalt" igen.
Jag känner för att bara hoppa ner från ett stup å aldrig mer komma tillbax till denna plats som vi kallar jorden.
Men nu är jag "vuxen" och jag har två barn.
Deras mamma ska inte "fly" å ta livet av sig. Och jag vet inte om jag vill det heller.
Men ibland vill jag bara fly, fly från mig själv, från jorden, från alla krav och alla måsten.
Ska jag jobba i 50 år till så vet jag inte om jag vill vara med längre, jag vet inte vad jag vill göra å jag verkar inte komma på det, trots att åren går å går.
Å knega på nått jävla skitjobb hela mitt liv vägrar jag, jag vill ha ut mer av mitt liv än så!
Jag blir galen.
NE 2009 har inte varit ett bra år!
Kasta 2009 i sjön.

Så nu hoppas jag att 2010 kommer bli ett underbart år, med nya möjligheter och framförallt ett FAST jobb med normalt schema.
Men drömma får man göra när man sover.

2010 hoppas jag på att få ett fast jobb
att något spännande ska hända
att ekorrhjulet slutar snurra.
Och att vi alla ska bli lyckligare...



pöss

Inga kommentarer: