2009-12-01

Ni vill inte veta vad denna dag har inneburit för oss... usch.

Dagen började ok, jag känner mig fortfarande dålig men kämpade mig igenom jobbet.
Träffade goa emma och Lillan och änglah.
Hämtade barnen på dagis åkte sen till Lillan.
Där var ronja så trött så hon var ganska odräglig å ledsen... så efter en stund åkte vi hem.
Väl hemma så kom morfar förbi å tittade på våran nya familjemedlem...

Men precis som igår så hände nått med ronja, hon börjar gallskrika å säga att hon har jätteont i skallen, lägger sig på golvet å bara vrålar.. går till soffan å slocknar.. jaha. VIll inte ha mat.. samma sak igår.
Väcker henne å hon blir hystrisk å skriker att hon har jätteont i huvudet, vid detta lagret går det inte att prata med henne eller sitta bredvid henna hon bara skriker å säger åt en att gå bort.
Hon somnar av å till.
Ringer sjukvårdsupplysningen å dom tror att ronja har migrän.
Fine, tar henne till hennes rum å ger henne medicin på tvång.. tar tillbax henne till soffan där hon skriker värre än nånsin att hon har ont i skallen.
Jag ringer dagis som säger att hon inte ätit bra men har varit pigg. Jaha...
Funderar lite fram å tillbax om hon kanske kan vara förstoppad oxå??
Frågar om hon har ont i magen, nee säger ronja..
Nehe, frågar igen... ja säger hon men mer ont i huvudet.
Efter 15 minuter konstaterar jag att det får bära eller brista, har hon migrän kommer hon få så ont i skallen när jag har gett henne "bajsmedicin" så hon kommer tuppa av om hon har migrän.
Men är det förstoppning kommer hon må bättre.

Mot hennes vilja fick jag i henne medicin å hon bajsade rejält...
Sen åt hon pyttelite yougurt å sen var vi på väg att natta henne, då skriker å gråter hon över att hon har ont i örat istället...
*suck*

Nu sover hon å jag vet inte vad det är för fel på henne om det är något fel på henne alls...

Måste vila min skalle efter detta trauma.. får väl se hur natten å morgondagen blir, i värsta fall tar mamma henne imorgon om hon e sjuk.

Hörs

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vännen! Det låter som en ist sagt stressig em!! Svårt när man inte vet som är prpblemet håller tummarna att hon mår bättre idag! Massa kramar och tack för igår hade så trevligt och vilka goda lussekatter du gjort =)