2010-01-24

Jag överlevde gårdagen.
Idag är en ny dag och det är riktigt jobbigt nu på morgonen.
Kom dessutom på att jag inte tagit min sluta röka tablett heller. Men tog den precis nyss, så hoppas det släpper lite grann ialla fall. Jag skulle så gärna vilja ha två bloss..
Men då måste jag ju börja om från början.
Jag SKA klara det.
Eller ialla fall har jag inbillat mig det.

Jag går runt å tänker: jag är rökfri, jag kommer få en finare hy, lukta bättre, kunna känna mer smaker, slippa skämmas av att röka när man är i ett sällskap som inte röker.

Men jag kommer sakna: sällskapet man faktiskt har när man röker, dom goda cigaretterna jag missat, dessutom kommer jag säkerligen gå upp i vikt... :(

1 kommentar:

Malin sa...

Heja Tove!! Klart du fixar det! Du behöver inte gå upp i vikt så länge du inte kompenserar cigaretterna med mat, hitta på nått annat varje gång du bli röksugen (gå ett varv runt huset när väder och omständigheter tillåter). Allt sitter i huvudet, det mentala är inte alltid så lätt att komma överens med... Men du KOMMER må bättre, MYCKET bättre med tiden! Jag håller tummarna!