2010-01-14

Sista boken

Har nu lyssnat på gömda, assyl å nu håller jag på att lyssna på mias hemlighet.
Det är förgävligt att en människa behöva genomgå såna saker som deras familj å släkt å vänner har gjort.
ibland undrar man, varför ska den som blir utsatt behöva gömma sig å varför ska den som blir utsatt alltid få det värre, jo för att rättsväsendet inte kan göra ett jävla skit, det verkar vara hur lätt som helst att komma undan i det här jävla landet...
Jag är så glad att jag har en kille som inte skulle lägga en hand på mig, som skulle respektera mig om jag inte längre ville.
Jag är så tacksam för det.
Efter att jag läst/lyssnat på dom första böckerna inser jag hur hemskt många människor har det, det kan vara tjejen i kön före oss, det kan vara den där kompisens kompis, eller den som kör bilen framför. Vem som helst kan bli drabbad, men ingen pratar om det.


Har haft en lugn dag på jobbet, har skött mitt å bara varit... har en såndär period just nu.

VÄntar på att Lillan ska komma över lite senare, först ska ajg hämta mina barn.

Funderar dessutom starkt på att byta dagisplats till barnen, eftersom dom bara går ut på eftermiddagarna å mina barn bara går förmiddagarna så är dom aldrig ute på dagis.
När verksamheten sätter igång ordentligt snart kommer dom ev vara ute 1 gång i veckan på förmiddagen.
Men jag känner att det inte räcker.
Mina barn, framför allt theo skriker efter att få vara ute å leka med barnen på dagis, men deras svar är, efter maten, men då kommer ju jag.

Ska nu på en gång gå å kolla möjligheterna för att byta dagis...

Inga kommentarer: