2010-02-17

Hjärtat bankade, rädslan tog över. Jag visste inte vart jag var, vad som hände, vad det var som fick mig att vakna till med ett sånt kraftigt ryck. Jag kände hur hjärtat snart hoppade ur bröstkorgen å jag vet att jag tänkte: NU har det hänt något som inte får hända, något som inte normalt sker.
Jag sätter mig upp i sängen å ser Ronja skrika hysteriskt.
JAg sa till henne: vad är det Ronja?
Fortfarande med rädslan inom mig.
Efter några sekunder inser jag att hon drömt mardröm, men aldrig tidigare har jag hört henne skrika på det sättet, aldrig så högt men ändå så allvarligt.
Jag vart livrädd.
I en timme var hon orolig å hon ´låg bokstavligen PÅ mig, hennes ben låg på mina å hon tryckte sig upp mot min mage, hennes ena arm skulle bara ligga bakom min nacke hela tiden å den andra handen skulle hålla ett stadigt grepp om min hand.

Å till råga på allt så var zelda kelsjuk som alltid. Zelda la sig överallt, bara det var på mig, om jag vände mig så la hon sig på höften, om jag la mig på magen så låg hon på ryggen, och la jag mig på ryggen så la hon sig på magen, jag kastade ner henne massor med gånger, men som en jojo kom hon tillbaka igen.

Theo sparkade till Ronja flera gånger mitt i alla å ronja var förtvivlad, jag försöker putta bort theo, väcka till Niklas för att få theo att flytta på sig, men ju mer jag puttade bort theo desstu närmre kom han... Till slut låg hans fötter på mig å ronja oxå.
Vid det laget så var jag på god väg in i theos rum för att ta hans säng, men Ronja var ju fortfarande rädd och vaken.

1h låg jag där å vände å vred på mig, å tänkte imorgon kommer jag att vara trött..

Å ja det är vad jag är. Jag som ska träna ikväll, men det är väl bara att bita i det sura äpplet :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch då! Du vet ju vad jag hade trott att det hade varit:) Både Änglah och Thindra har gjort så, men det var så länge sedan. Hoppas det inte händer här hemma! Jag är för rädd för sådant, och då blir vi alla rädda:/

Vilken jobbig natt!!!!, du haft med alla som ligger och bökar i sängen, förstår om du är trött. Va dryg Zelda verkar vara, avskyr du henne så mkt så hon bara vill vara med dig!:)

Lillur