2010-02-16

Tankarna går å går.. snurrar å snurrar.

Ibland undrar jag vad det är för fel på mig? Eller är det inte fel på mig, har jag för höga krav? Ställer jag orimliga krav? Visst ska man väl vara lite ego, inte så mycket men bara lite, visst ska man se till att man själv mår bra, åtminstonde lite bra, självklart ska man se till att andra oxå mår bra, men är det inte viktigastehur du mår i slutändan? Det är ju ändå ditt liv å du måste ju leva det.
Jag menar gå runt å vara bitter hela livet?? Aldrig i livet. Min nya sida är en sida jag vill ha kvar. Jag vill vara glad, jag vill vara tillfreds med mitt liv, jag vill helst inte göra sånt som jag lider av, sånt som gör att jag blir sur arg å bitter.
Som sagt man lever bara en gång. Allt i livet är inte kul, men om det är så illa att man mår dåligt å blir bitter då kanske man skulle fundera på om det verkligen är värt det?
Ne det är det inte!!

Det är mycket som sker i mitt liv just nu, å jag försöker vara glad å vända på allt.
att sluta röka har gått över förväntan, jag har varit småsur i två dagar men det har berott på annat, eller det har med rökningen att göra.
Jag SKA och KAN gå ner i vikt, det e mitt mål just nu.
Dessutom sker det en hel del förändring på hemmaplan just nu som kommer vara tufft.
Och om 2 månader kommer allt vara ännu tuffare men jag vill inte, å jag kommer inte å jag SKA inte bli bitter. Så är det bara.
Jag orkar inte, jag drar bara ner alla andra i skiten då. NE VÅGA VÄGRA VARA BITTER!!!


Älskar mina barn :-) Det är dom som gör livet värt att leva i ett annat persperktiv!

1 kommentar:

Malin sa...

Det e bra Tove! Finns inget värre än människor som sitter gamla och eländiga på ålderdomshemmet och är bittra över att de inte levde SITT liv så som de önskade. Lev ditt liv, det kan ingen annan göra bättre än du! Å försök lägga så lite energi som möjligt på saker/människor som tar mer av dig än ger! Jag gillar den glada Tove! :-)