2010-05-27

Att bli stor

Hittade en påse från det förflutna.
Tänk er, en påse..Å där låg många glada, ledsna underbara minnen. Nästan så man vart rörd till tårar faktiskt.

Jag har/hade glömt så mycket. Men jag måste säga att man är bra dum när man är 12-16 år.
Jag önskar att jag hade fått veta vad som hänt i livet när jag var 12-16 så jag kunde tagit andra beslut.
Men å andra sidan så vet jag ju inte vart jag varit idag.

Theo sa nyss till sin far:

-Pappa, om du ser en önskestjärna, säg till mig.
Vad önskar du dig då? frågade jag.
-Jag vill bli stor, 31,32 år svarade han.

Om han ändå visste hur det är att vara stor, då vill han nog inte vara det.
Men tänk, när jag var liten ville jag åxå bli stor. Nu vill jag vara stor, men utan alla problem å allt ansvar:)

Det är väl för underbart????

1 kommentar:

solvsjo sa...

Åhh vad jobbigt men på gott och ont men jag vet hur mycket en sån där nostalgipåse tar från en man åker ju direkt tillbaka till ursprunget =) Hoppas det mesta var positivt =) Men visst var man knasig på ungdomstiden tur att vi blev vuxna och mogna tillslut! Jag vet inte hur men vi blev det hahha. Urkksäg till Theo att Emma hälsar att vuxenlivet e blää att det stinker att det är skit! Men det kommer nog inte att hjälpa iof för jag kan tänka mig att ni redan har sagt allt som kan sägas =) Men jag hoppas att han lägger bort den tanken och njuter av att vara barn för det är ju great =) Kram