2010-05-10

Har haft en jäktig dag. Som egentligen var hur lugn som helst.
Lämnade barnen på dagis. Tog en kaffe hos malin å tor, gick hem igen. Åkte till willys å handlade lite, tänkte baka lite.
Kom på att jag skulle görakärleksmums, eller mockarutor, kalla det vad du vill. Sagt å gjort. Mitt i allt hade jag bestämt mig för att göra bullar åxå. Så när posten kom kl 12 hade jag mockarutorna i ugnen å jag var på g att böra med bullarna. Fick två brev som skapade kaos.
Ett: THeo fick sin operationstid, jättebra. Men lite väl nära inpå. Samma dag som jag skulle till arbetsförmedlingen, dagen innan förskolans dag som han sett fram emot så länge.
Så jag fick sitta å ringa runt för att avboka min tid till arbestförmedlingen, men fick inte tag på dem.
Två, jag var tvungen å ringa å kolla så det inte gjorde nått att han ätit/äter medicin nu.

Sen kom brev nr två. Från facket.
Ofullständiga uppgifter på mitt arbetsgivarintyg. Suck. Å dom vill att det ska vara tillbax den 20. Ska tillägga att jag då ska behöva skicka tillbax det till mitt fd arbetsbolad som i sin tur ska fixa iordning allt, som i sin tur ska skicka tillbax till mig å jag ska kolla å sen skicka tillbax till facket. Good luck på den tiden.
Men dom fick jag inte heller tag på.

Dessutom var jag tvungen att jaga barnvakt till ronja om det skulle dra ut på tiden då hon får gå på dagis när theo opererar sig.

Så 5 minuter i två (hämtar barnen kl 14) så var sista satsen bullar klara.
Då hade vi bokat in oss att åka till pappa.

Hela dagen har gått i slow motion sen dess.

Har gjort lapskojs idag, det var gott. Barnen åt det men verkar inte som om det var nån direkt hit. Men det gör inget ;)

Insåg idag att det är snart 4 månader sen jag slutade röka.
Den 22 maj har det gått 4 månader.

Imorgon är en ny dag å jag ska nog bara slappa :)

Ps: eller kanske göra en paj ;)?

Inga kommentarer: