2010-06-07

Jag tror jag vet vad jag tror på.
Jag tror på ödet. Ialla fall vill jag tro på ödet, allt som sker har sin mening.
Annars förstår jag verkligen inte varför vi finns på denna planet, å varför allt som sker sker.
Allt ont som händer i ens liv tillför något gott åxå.

Vet ni vad jag har gjort idag?
Massor, men det var inte det jag skulle skriva.
jag har köpt födelsedagspresent till Theo. Vet inte om jag hade stillestånd i huvudet när jag köpte den eller vad det tog åt mig.
Det vart en studsmatta (en liten för en person) med skyddsnät.
På vägen hem kom jag på att vi inte får ha studsmattor på baksidan, det gäller även pol, som jag för övrigt åxå köpte men en mindre variant.

Så när jag kom hem så låg det en lapp i brevlådan där det stod att det inte var tillåtet med studsmatta å pol på baksidan... SUCK.
Men jag förstår verkligen inte.
Vi betalar nästan 7000 i månaden för att bo här, å då kan vi inte ens få utnyttja våran baksida som vi vill, utan vi måste rätta oss efter dom.
Vilken barnfamilj har inte pol idag? (liten alltså)
Jag förstår inte hur det kan bli deras fel om mitt barn smiter in på grannens tomt å hoppar där å sen slår ihjäl sig, är det inte mitt ansvar att se till så mina barn inte går in på andras tomter, å klarar dom inte av det, ska dom inte vara ute själva.

Dessutom har vi fått grannbarn som går in på våran tomt å stjäl å ger bort våra saker. JAg förstår inte hur vissa barn är uppfostrade, om dom ens är det....

Mina barn är verkligen INTE perfekta, men dom stjäl inte ialla fall.

Ne.. nu måste jag fundera ut en lösning på mina problem... suck.

2 kommentarer:

solvsjo sa...

Haha men vad ska du göra nu då? Köp stora insynsskydd så dom inte ser vad som försigår på din uteplats annars får du väl returnera allt!Tack för idag vännen =))Emma

Pekka sa...

pool... det är väl endå ett fågelbad ni har och fågelbad kan dom väl endå inte ha något emot?
Studsmatta antog jag du köpt för Niklas skull så han kan titta på dig när du hoppar i den :P