2010-09-19

Nu har jag gjort mitt val, nu vill jag veta vad majoriteten tycker. Själv tror jag det redan är givet. Men egentligen tycker jag vi ska lyssna på det som inte sägs, det som vi måste kolla mellan raderna.
Jag undrar hur många som röstat på något bara för dom varit tvugna att rösta, egentligen undrar jag oxå varför det inte finns ett parti som står lite mitt emellan. Jo det är ju isåfall Piratpartiet, eller sd.
Men båda dom står ju enbart för ett par saker.

Ialla fall så röstade jag idag, inte som jag tänkt, inte alls som jag tänkt, men det blev ändå på den sidan jag minst avskyr, för jag tycker att båda sidorna har bra saker å båda sidorna har dåliga. Tyvärr gillar jag varken det ena eller andra :(

Men i komunvalet röstade jag på strängnäspartiet och Niklas såklart, det är ju min förbnannade skyldighet ;) Men självklart stöttar man ju honom, jag kan ju påverka saken mer än någon annan om dom får många mandat.. kanske ialla fall, jag hoppas så! ;:P

Annars?
Jag å Malin har tagit ett power box pass idag, men jag säger som Malin,d et var en ren besvikelse över det lugna tempot som det var där, nee mer goooo för min del!!

Äppelpaj

Den där pajen som kom etta i tidningen har jag nästan nyss tagit ut ur ugnen å den vart god, tyvärr hade dom missat en "liten" detalj i bakbeskrivningen. Vart å när man skulle i med creme fraichen, men jag löste det med hjälp av internet å min kloka hjärna ;) ;) ;)
Så den vart faktiskt god, fick imig en pytteliten bit, trots att min mage är proppfull sen kl 17, då niklas hade gjort en ugnspannkaka.


Imorgon ska vi till Ulrika, mycket trevligt, sen blir det till någon affär :) haha kom inte ihåg vad den heter?! Hahahahaha
Malin vet!!

Nehe mansfri :)

Inga kommentarer: