2010-09-21

Nu tror jag att jag kommer få många påhopp.

Men satt å lyssnade på sd igår. Varför får folk för sig att dom är nya hitler?
För som jag ser det så vill dom bara begränsa invandringen, för att kunna ta hand om dom vi har, dessutom vill dom ju faktiskt lägga 1 miljard på flyktingar i deras hemländer.
Är man rasist då?? När man vill lägga pengar på andra människor som INTE är svenska? Jag vet inte?

Men en sak är säker, demokatri som vi ska ha i sverige, det har vi då inte, eftersom alla inte för tycka vad dom vill.
Just nu går det runt ett statusmeddelande som säger: har du röstat på sd gå in å ta bort mig som din vän.
Om nån hade skrivit så fast med moderaterna då hade det blivit livat, men det är väl inte samma sak, vi får tycka vad vi vill men inte om sd???!! ÄR det så??
Tänk efter innan ni hoppar på folk, det är väl bra att alla tycker olika??? Eller??

Har inte svenska folket valt in sd? Eller var det någon annan? jag förstår inte???

Jag vet till och med invandrare som lagt sin röst på sd?!! Och det säger väl en del?
Jag tror att det inte handlar om rasism, det handlar om missnöje, missnöje över hur dom andra partierna har skött sig, sköter sig.
Och Sd är ett parti med andra slags frågor som inte blocken vågar ta tag i. Dessutom har dom en ganska bra skolpolitik.
Hårdare tag i skolan, å det är just vad vi behöver.

Såg att det hade skett en misshandel igen i skolan i fredags... Suck.

Nog pratat om det, folk är nog trött på att höra det, jag är trött på höra allt gnäll, jag hatar inte moderater, bara för att jag röstade på socarna?? Inte vill jag ta bort dom på facebook???!!!

Ne skärp er!!


Så...

Det jag skulle skriva om var... ja... hm....

Ska träna ikväll igen, ser fram emot det, men först en solning :) Å ev en tripp till intersport!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

sorry... sen kommentar men endå :)
För mig har de flesta partier något som är bra. Vänstern har en bra syn på vård att den skall vara lika för alla. Vilket jag anser är bra. Moderaterna vill ge mig mer i plånboken, det är bra. Miljöpartiet är liberala för fildelning osv osv osv. Partier kan ha vettiga saker. Sen får man se till helheten när man röstar. Man är aldrig helt överrens med ett parti men man får ta det som stämmer bäst. Att rösta på t.ex. SD för dom är för disiplin i skolan eller ge mer åt "svenskar". Det kan väl vara vettigt kan man kanske tycka men berättigar det resten det dom står för? Om man kan det, fine, då gör man väl det fast jag är frågande hur många som egentligen vet vad dom egentligen står för i flertal frågor.

Facebook status som du tog upp, tja, det är 95 personer av 100 som inte röstat på SD och många av dom ser SD som något dom inte kan förlika sig med. Så det är väl en sund reaktion på att dom anser något vara fel och visar det. Jag hade varit mot det om det hade involverat bränder eller liknande. Men om det handlar om ett ställningstagande där man får en mindre på sin kompis lista på facebook känner jag att det är en typisk svensk medelmåttig protest mot att nåt är fel.

Frågor som SD tar upp diskuretas. Det kanske inte kommer fram bra saker men det diskuteras på väldigt många plan. Om man går till riksdagens hemsida, söker på dokument om integration finns det från år 2009/2010 får man 416 träffar. Så nog görs det saker. Sen är frågan VAD man vill skall göras. Som SD, skicka tillbaka alla invandrare. Nä, den frågan diskuterat troligen inte. Men det finns väl risk att det blir det nu...

wow... blev långt av bara farten. jaja... mina 2 öre, vilket man inte kan växla in. Så de är inte mycket värda :) //Pekka