2010-10-06

Det vart ingen kladdkaka, det enda jag fick höra hela förmiddagen var: får jag spela, får vi spela.
Så det vart inget spelande, när vi sedan skulle gå över å fika så är det första jag får höra när jag kommer in dit: Får vi spela...
Då fick jag nog. Jag frågade Theo om vi skulle gå hem istället (för att jag orkar inte höra THeo tjata) å han vart sur å sa ja.
Så vi gick.

Missade förvisso en god kladdkaka, men är så fruktansvärt less på allt som har med tv spel att göra.
Så jag överväger att sälja, eller ställa undan ps3:an.
Vi får väl se.

Och vad det gäller min Ds, så ska den nog få komma tillbax till att bara bli MIN.

Men det ska ialla fall bli andra bullar här hemma. Spela kan han göra när han blir större, han har andra saker att fokusera på nu, som är viktigare...
Jag ska se till att aktivera båda mina barn utan spel, ialla fall minimalt med spel, helt kan jag nog aldrig ta bort det helt å hållet...
Som tur är, är inte ronja intresserad alls på samma sätt..

Så från och med nu är det jag som är ute med barnen, eller sitter på deras rum å leker :) hahaha.

Nehe nu ska vi åka till badhuset :)

Inga kommentarer: