2010-10-06

Bitter!!!!!!!!

Idag har jag en såndär dag då jag bara känner att jag önskar att jag verkligen verkligen visste vad jag ville göra.
Ibland kan jag tänka, om jag inte blir nått snart eller får ett jobb snart vet jag inte vad jag ska göra, ibland kan jag tänka så långt att jag känner att det vore bättre, och lättare om jag bara gick å dog...
Alla måsten, och alla krav skulle försvinna, och jag skulle inte var tvungen att komma på vad jag vill göra.

För jag vet ju verkligen vad jag INTE vill göra, och det jag INTE vill göra är ju det jag vet att jag kan få jobb inom.
Men ska man leva ett liv med något man vantrivs med?
Jag undra om denna värld verkligen är till för alla?
Inte för mig ialla fall...
Jag passar inte in någonstans, alla har sina mål, sina jobb, sina liv, medans jag lever på andras liv och andras hopp och andras glädje.

Visst, jag har det bra, jag mår ganska bra, har en underbar man å underbara barn. (men detta gnager å gnager å gnager i mitt huvud jämt)

Men idag MÅSTE ALLA jobba annars är man en sär, eller ett freak, eller en lyckosökerska..
Jag kan dessutom tänka mig att många kallar mig arbetsskygg bakom min rygg... Vilket jag på sätt och vis kan förstå eftersom jag verkar ha svårt att få jobb, och timjobb passar inte mig speciellt bra.

Jag förstår att folk har svårt att förstå. För jag är uppenbarligen inte som alla andra.
JAG suger..
Å det värsta är att jag vet det.
Jag hatar det.
Det gör jag verkligen.
Jag hatar alla MÅSTEN.

Alla elaka människor som ser ner på såna som mig, vi som vänder ut och in på oss själva för att verkligen komma på vad vi vill göra, vad vi vill syssla med.
Idag går det inte att få ett normalt jobb utan utbildning och jag pluggar mer än gärna för att få göra det jag vill, jag kan låna en miljon om det är det som krävs för att få göra det jag vill.

OM JAG VISSTE VAD JAG VILLE!!!
Gud vad jag hatar denna värld!!!

Inga kommentarer: