2011-07-19

Seg bloguppdatering...

Ialla fall var det ju nästan 1300 som sökte in till just socinomprogrammet å jag hamnade som 141 reserv. Visserligen kommer jag inte komma in men så illa var det inte. 90 st vart antagna, grattis till dem :)

Min akassa har inte kommit igång av någon konstig anleding, men det hör ju till min vardag numera. Allt kör ihop sig, men det löser sig

Jobbet trivs jag på, underbar personal och underbara brukare.

Men nu måste jag lägga om allt... Fundera lite. Jag undrar om det är värt att bo här. Kanske måste jag faktiskt inse att en ensam med två barn kanske skulle behöva gå ner i hyra, meningen är ju ändå att jag ska på nått sätt få ett jobb å klara mig på den inkomsten + barnbodrag och underhåll. Å så välbetalda jobb har jag inte. Det är nog inte lönt. Ska fundera vidare, ÄLSKAR min uteplats, men det är kanske inte allt. På vintern uttnyttjar man ju ändå inte den.
Det finns så många lägenheter som är i finare skick än min. Eller så byter jag ner mig till en trea här i området, det alternativet finns ju åxå. Det tåls att tänka på.

Jag måste sätta mig ner å gå igenom alla mina papper, under dessa tre månader har det ändrats massor i mitt liv som jag måste reda ut och fixa till.

Imorgon är jag ju ledig så lite tid över till det kanske jag får.

Vad det gäller barnen så har dom och jag bra dagar och dåliga dagar. Men jag har ett nytt motto vad det gäller dom. Sakta men säkert ska jag ta fram det. Däremot är jag less på att barnen måste "reta" varandra med olika ramsor, vad är det för mening med det. Jag ska försöka visa mina barn hur ont det gör när nån retas. Förmodligen kommer dom att märka det tids nog. Men jag förstår inte varför....Dom är ju trots allt inte så gamla. Men som sagt, värre blir det nog.

Fiskat har vi hunnit med en del, men knappt någe fisk för min del :( Många bottennapp som slutat i att jag blivit av med säkert 15 drag ;)


Allt har verkligen förändrats!!!!!!!

Nån som har ett jobb till mig??? JAG VILL HA!!

1 kommentar:

Tina sa...

Jag tycker inte du ska ge upp din lägenhet... speciellt inte uteplatsen...(du kan byta till en annan med uteplats i sånafall) du kommer att ångra dig... oavsett om du får ett jobb senare eller inte så kan du fortfarande få bostadsbidrag...

:D