2011-11-18

Tankar

Trött satan, väntar på att mamma ska komma hem, ska ju ut å cykla med henne imorgon, får väl se hur det går.. haha kommer nog inte kunna sitta å gå på några dagar ;)

Känner mig så kluven i det mesta just nu. Får olika vibbar å förstår varken till eller ifrån, överanalyserar allt.

Känner bara för att ge mig. Att strunta i allt å bara.... ge mig.

Julen närmar sig med stormsteg, har aldrig nånsin varit så här fattig. Har nog knappt råd att köpa julklappar till barnen. Jag har lovat mig själv att hålla i pengarna hårt. Ska äta ur frysen, kylen, skafferiet. Ska inte handla något utöver MÅSTE ha listan.
Det här kommer inte hålla.
Jag pallar inte. Har mycket räkningar, lever under socialnormen just nu pga av räkningar som tillkommer när man inte lever på soc. Men det är ändå jag Som försörjer mig själv, å det är det viktigaste, jag jobbar ihop lönen.
Ok, jag får lite bostadsbidrag så lite bidrag får jag.
Ligger under med 400 kr enligt socnormen, men det beror mest på utgifterna man får när man inte går på soc.
Men fan den som ger sig.

Appropå det så ska jag gå igenom mina räkningar nu. Sköt om er.

Inga kommentarer: