2011-11-02

Trött på all ytlighet och falskhet. Är det så viktigt att få mänskligheten att tro att man är prefekt, varför måste man trampa på andra för att hävda sig själv, alla har lik i garderoben, alla har laster, alla har något problem. Utan fel och problem kan man inte bli en bra medmänniska.
Vad är det som gör att det är så viktigt att vi utåt sett måste vara perfekta.

Jag vet att jag långt ifrån är prefekt, MEN det är MITT liv, mina val. Vill jag röka, låt mig förstöra MITT liv, vill jag äta osunt, låt mig göra det, vill jag vara Jag, LÅT mig vara Jag.

Och jag vet att jag har mycket att bygga på, mycket att ändra. Jag är lite av en kontroll människa, och det vill jag inte vara, en dag i taget. Ibland blir man formad till något man inte vill eller är, men med tiden orkar man inte streta emot.

Nu vill jag leva här och nu.

Jag är INTE prefekt, men stör det så himla mycket så sluta umgås med mig. Jag vill inte ha någon i mitt liv som inte respekterar eller accepterar mig för Den jag är, med eller utan brister.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: