2012-06-02

Massor

Nu är jag inne på dag 1 som barnfri, skönt att ladda batterierna och skönt att bara få vara.
Har haft en mysig fredag, men gillar inte vädret.. men då får man göra det bästa av situationen.

Känner mig halv seg, men det beror nog på vädret. Idag vet jag inte alls vad som ska hittas på. Det löser sig.

Känner mig väldigt lugn faktiskt, å det är inte så vanligt ;)

Annars har veckan rullat på, en hel del har hänt och man upphör aldrig att förvånas. Just nu betyder barnen mest för mig och kommer alltid göra det, det spelar ingen roll vad som än händer, bara inte dom får lida.

Men jag känner mig mer å mer lycklig och jag undarar ofta hur jag kunde låta det gå så långt.
Jag har aldrig mått så här bra i hela mitt liv tror jag. Visst jag känner mig ledsen emellanåt, men mitt allmäntillstånd är utmärkt, jag har ett underbart jobb, underbara kollegor, underbara vänner och familj.
Och jag inser mer å mer vad som är viktigt för mig och vad som inte är det. Och vilka som inte är det.

Men som sagt, det har hänt en hel del på ett år å bara till det positiva, hur kunde man vara så rädd för allt? Det tog ju tid, och jag har ju inte mått så bra, men jag har klarat det, å det gör man alltid, resultatet av allt är ju ändå det viktigaste och som sagt, säger det igen. Jag mår så SJUKT BRA!!!

Imorgon är det andra veckan rökfri, nu tänker jag inte alls ofta på att jag är röksugen, hoppas bara att detta går vägen denna gång. Och eftersom jag gått ner 4 kilo nu på några veckor så tänker jag forstätta i den takten, kanske inte att gå ner (även om jag vill det), för det tror jag inte funkar mer nu, kommer säkert gå upp dem. Men det spelar ingen roll, så länge jag inte går upp så mycket i vikt som jag gjorde förra gången, det pallar jag inte igen.

I veckan hoppas jag på att kunna träna lite eftersom jag inte tränat på länge, å nu kan jag inte skylla på barnen heller ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så underbar ochjag är så glad att dumår så bra som du gör! Du förtjänar allt gott fina Tove kramoch lycka till i veckan kram Emma