2009-02-20

Hallu....
Idag har vi inte gjort så mycket.... eller jo men ändå inte, jag var på börsen å handlade lego... hm undra om jag redan skrivit detta tidigare.. sak samma... upprepning har ingen dött av.. livet består ju av det....

Jag har fikat med Emma idag vi snackade om allt å inget, eller snarare allt :P Det var trevligt, sen kom pappa förbi... försökte hjälpa honom med hans mobil men den e ju helt knäpp det gick inte som vi ville, men men.

Ungarna har varit på dagis idag, det har varit skönt... men nu är det helg så nu är det full rulle igen :-)
Nästa helg ska vi på kryssning.

Ja just det talpedagogen har pratat med theo idag, hon ansåg inte att det var några större problem med theo.. däremot sa hon att han behöver växa som person, eller bli lite modigare, eftersom han inte pratar i "onödan" på dagis, men hemma snackar han som bara den :-) det kanske e därför han snackar så mycket hemma :-) haha.

Men han har fått hörseltest tid den 9:e å jag har fått ögonläkartid den 9:e... det tråkiga var att min tid är tjugo i nio, hans tid är tjugo i 12.. så det blir långt emellan, får väl försöka hitta på nått emellan där.. Dagis hade tydligen planeringsdag då.... men pappa kanske kunde ta Ronja, det blir lite bökigt att ta med henne...
Men allt går om man vill :P

På fredag flyttar Tina å Christian.. så ska hjälpa till då, då får pappa ta barnen....

Halebop,..

Några tankar bara: varför måste allt vara en tävling, varför måste man alltid ha rätt.. å varför orkar man bry sig så mycket om saker...
Jag undrar vad det är som gör människor så olika. Om det är mest arv, eller om det är mest miljön... Jag skulle vilja påstå att det mesta handlar om miljön, även fast folk tror/anser att det är 50/50... men jag tror ändå att man blir som man "umgås" eller blir uppfostrad.. Tror att man har för lätt att skylla på det genetiska, om det inte beror på sjukdommar å dylikt......

Jag undra oxå varför vissa barn slåss, varför vissa inte gör det, varför vissa barn är aktiva å andra inte är det, varför vissa barn är blyga å andra inte, varför vissa barn är positiva å andra inte... Har det med uppfostran att göra eller har det me personlighet att göra, det är säkert en kombination som gör det. Men jag tror faktiskt att uppfostran är en stor del av det...
Tex Theo han e väldigt blyg, det är hans far med, å jag med i vissa lägen, vi har svårt att stå på oss och ta för oss i främande situationer, medans vi känner oss jättetrygga med "normala"... Ja dom blir nog mycket som man är..
Stackars Theo har fått min rastlöshet å alltid vilja göra nått :-) Fast det är å andra sidan jättebra senare i åldern.. men eftersom hans mamma knappt kan vara hemma en hel dag så e han likadan... det e kanske både arv å miljön.. där kan jag inte svara på det....

Ronja då???
Hon har många saker från niklas, men han har ju faktist varit pappaledig med henne + att hon har alltid stått Niklas närmre, å han är en fisbunke som gillar att zappa på tv:n, å gillar att pula med en sak i taget.. å allt ska göras noggramt å sakta.. det e dom två i ett nötskal...
Tänk så olika barn kan bli, tänk så underbart att alla är sin egen individ, på gott å ont.. ja du vi lyckades få en av varje sort :-)
Känns underbart :P P :P :P:P :P :P

Nejjjjjjj snart tyst vittne, sov så gott allt folk :P

Inga kommentarer: