2009-03-08

allt å inget



Här har ni dem.. Min familj på mammas sida.. eller inte alla men några av dem...Vet inte vart Tina är någonstans :-) Å chrille men dom sitter väl bakom kameran.
En middag som R:s son bjöd på. Mycket gott var det.

Jag är så grymt trött... Hela tiden, hoppas det blir bättre när man börjat träna å om man får något jobb, för nu är jag trött fysiskt å psykiskt...

Här regnar det... regnet det bara öser ner....


Konstigt hur man kan få så olika barn... En superaktiv unge som inte kan stå still om minsta lilla musik går på, man ser hur det börjar krypa i kroppen direkt, å en som gärna tar det lite lugnt mellan varven å bara pyssla med sin docka eller rita lite..
Jag tänker på stackars Theo nästan varje dag... hur synd det är om honom som är så rastlös å så uttråkad som sin mor :-)

Undra hur ens liv kunde ha sett ut idag..
När jag gick i andra ring vart jag gravid med Niklas, vi funderade fram å tillbax om vi skulle behålla barnet, tillslut i vecka 10 bestämde vi oss för att ta bort det (niklas hade inge jobb, å vi hade ingen bra lägenhet)
Hade jag behållt barnet hade det varit 7-8 år nu...
Jag är faktiskt glad över att jag valde abort, jag tycker att det är ett jättebra alternativ att kunna ta bort oönskade barn (jag åt faktiskt p-piller, men missade 1 piller)
Man ska inte ha det som ett preventivmedel (alltså abort) men vi ska vara glada över att det nästan är kostnadsfritt å så enkelt här.

Skulle jag bli gravid nu, skulle jag ta bort det. Jag har två barn, och just nu räcker det gott å väl åt oss.
Man ska kunna uppfostra dem oxå, och ha tid för dem. Å jag tycker att det är nog så svårt och jobbigt med två st.
Dessutom måste vi ha en stabil inkomst.

Visst är det mysigt med en liten bebis.. och jag gillade faktiskt att vara gravid, det var mysigt... jag är nog hellre gravid än uppfostrar ett till barn :-)
Födselnkan man ju hoppa över om man inte får EDA :-) hahaha

Ne nog med babbel nu, väntar på wipeout..... ska bli kul å se vad det e...





Inga kommentarer: